obh

Alla inlägg den 19 januari 2017

Av Tobias - 19 januari 2017 22:20

Veckan började med två träningsfria dagar. Därefter. Onsdag stakfest i Dåmen med bland annat intervall 3*2 varv. Det var tungt. Dem har någon särskild snö där i Dåmen, sockrig och typ oljig. Skidornas belag samlar på sig en hinna med vad jag antar är smuts ganska snabbt. Återigen bjöds vi på ravindjupa spår och finfina stavnedslagskratrar. Borde vara bra träning inför passager genom byarna på Marcialonga för dem som skall åka där. Tungt är det i vart fall och det är väl bra träning det med. Man borde bli stark och det blir bra balansträning.


Idag. En trekvarts stavlöpning inkluderat 2*10min elghufsintervall. Därefter en helkroppsgenomkörare styrka. Kroppen känns nu fint sargad och det var inte helt utan ansträngning jag nyss tog mig upp för trappan här hemma. Något borde alltså träningen ha gett.


Framförallt låren har känts ganska slitna såväl igår som idag. Två dagars vila verkar alltså inte ha räckt för full återhämtning. Januari har, med mina mått mätt, börjat tufft träningsmässigt. Första veckan med en träningsmängd motsvarande en dryg normalmånad detta år. Andra veckan var kanske inte avskräckande fylld av mängd. Däremot en del inslag av intensitet vilket denna kropp inte är direkt van vid.  


Imorgon drar familjen till Ulricehamn för att på lördag och söndag bevittna de riktiga storfräsarna på längdskidor. World Cup i Västra Götaland är inte illa. Det blir spännande.  Egen träning blir det förmodligen inte så stor mängd av de sista dagarna i veckan. Något pass skall jag försöka få till men kroppen verkar också behöva ytterligare återhämtning. Så det blir nog bra med en lugnare vecka.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards