obh

Alla inlägg under juni 2009

Av Tobias - 17 juni 2009 22:28

Sviten håller i sig. Idag avklarades den femte dagen i rad med träning. Storslaget. Det blev ett fint rullskidpass på grus-8an med ett försök till tempokörning sista varvet. Det kändes inte så pjåkigt för att vara säsongens blott fjärde rullskipass. I morgon blir det vila och u-21 em mellan Spanien-England. Första besöket på Nya Gamla Ullevi således. Spännande. Hoppas där på glädjeboll och en högklassig match. På fredag morgon drar jag vidare mot Kilsbergen för midsommarfirande. Förhoppningsvis skal det väl hinnas med något fin löppass i den fina naturen också.


Hej!

Av Tobias - 16 juni 2009 21:52

Den här bloggen verkar ju inte direkt skrivas av sig själv. Tydligen krävs det att jag gör det och det har det ju varit lite dåligt med.


En snabb resume.

Våren har mest bestått av jobb och ytterst lite av träning. Orienterandet har inte gått något bra alls och då är det inte heller lika roligt. För att det skall gå bra så behövs det tydligt lite mer träning. Från och till är jag jäkligt taggad. Nu är det till och jag har tränat fyra dagar i rad varav en dag två ggr. Det har varit en ytterst sällsynt företeelse denna vår. I kristiflygarehelgen tog ett gäng utflyttade hallänningar bilen upp till Sundsvall och avverkade 4 kalasfina orienteringstävlingar. Inte för att det gick fort eller speciellt rätt men fint var det och rackans kul hade vi. Det är något jag saknar med orienterandet annars nuförtiden, det blir allt för få tränings- och tävlingshelger.


Sedan Sundsvall har det inte blivit några fler tävlingar, men snart drar det igång på allvar med 3 skåningar och 1 dansk, Tjoget, arrangör på hallands 3-dagars och Slovenska 5-dagars, eller OO-cup som det så häftigt heter. Slovenien skall bli riktigt kul och spännande. Det finns stora förutsättningar för fin terräng. Efter 5 dagars slit fortsätter jag vidare till Belgrad där Karin möter upp för en tour med Belgrad, Sarajevo och Dubrovnik. Lite drygt två veckor är jag i väg och det är verkligen något att se framemot när man sitter i drivor med papper på jobbet.


Midsommar blir det i Kilsbergen med ett gäng gamla Linköpingsorienteringsstudenter. Det har stora förutsättningar för att bli en mycket trevlig helg.


På återseende!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards