obh

Alla inlägg under april 2013

Av Tobias - 20 april 2013 22:04

För två veckor sedan skadade jag hälen när jag hoppade ner för ett stup på Herkules medeldistanstävling. Ganska klantigt. Tidsvinsten jag kunde tjäna på att hoppa ner för det där stupet var ca 5 sek. Istället fick jag halta runt resterande del av banan. De första tio dagarna kände jag ingen direkt förbättring och att springa har inte varit att tänka på. De senaste dagarna har det dock gått åt rätt håll och jag känner inte så mycket ondska längre.


Nästa helg åker jag till Svalbard för att bland annat åka Svalbard Skimaraton. Förberedelserna har inte varit de bästa. Jag har egentligen kunnat staka på rullskidor medan hälen gjort ont. Dock så blev jag förkyld  i förra veckan och det tillsammans med mycket tid på jobbet har gjort att jag inte kommit ut på rullskidor heller. Jag körde en stakdistans dagen efter jag skadade mig,sedan har det inte blivit något förrens idag då jag kört ett distanspass på rullskidor. Det gick att diagonala och staka med frånskjut utan att hälen gjorde allt för ont. Så det finns hopp om att kunna köra loppet på Svalbard med vallade skidor. Annars har jag ett tag varit inställd på att staka på blanka skidor. I vilket fall kommer det med all säkerhet bli en fantastisk upplevelse at besöka Svalbard.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards