obh

Alla inlägg under september 2013

Av Tobias - 17 september 2013 20:00

Jag gör ett nytt försök. Kanske det sista, vem vet. Sen sist har de lagt till en ny funktion. Man kan infoga Spotify i sina inlägg. Jag tror dock inte det blir så mycket av den saken från min sida.


Hösten har gjort entré och ger sig till känna genom kyligare luft, blötare väder och färggrannare löv. Idag har också kaminen i min enkla boning fått göra höstcomeback. Efter en sommar i vila ger den nu värme igen. Jag tycker om både hösten och värmen från kaminen, så det känns faktiskt ganska bra.


En snabb repris sen sist. Sommaren började i vanlig ordning med en stor dos arbete. När det väl blev dags för semester gav jag mig norrut för några veckor. Det började med en dryg vecka i fina vännerslag under O-ringen i Boden. Själva orienterandet skördade inga personliga framgångar,men jag begav mig åtminstone från Boden med en trasigare armbåge än vad jag hade när jag kom. I övrigt var det trevligt och vacker terräng. Nästa del i sommarsemestern var husbilssemester. Färden tog mig bland annat till Tromsö, Andenes, Lodingen, Narvik, Låktatjåkko, Gällivare, Sorsele, Strömsund och Vålådalen. Temat på resan var fjäll. Men jag såg även hav, valar, hjortron och får. För att vara en god husbilschaufför så hälsar man käckt på mötande husbilschaufförer. Jag gjorde mitt bästa för att vara en god husbilschaufför och efter jag kommit hem tog det några veckor innan det slutade rycka i armen som ville hälsa varje gång mötte en husbilschaufför. Trots att jag färdades i personbil.  


I Tromsö, Narvik, Gällivare och Vålådalen fick jag med mig finfina löppass. Även dem med tema fjäll. Själva finalen på resan var Axa Fjällmaraton. Tredje raka. Det var lika kul och tufft som vanligt. Dessutom nytt pers, så jag är nöjd.


Efter semestern har jag fortsatt träna på sådär lagom regelbundet och fått till cirka 5 timmar per vecka. Förra helgen gav träningen också lite frukt. OK Löftan med mig i lag med bröderna Antonsson plockade då hem stafett-DM. Så utan att skryta kan vi nu kallas oss bäst i Halland!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards