obh

Alla inlägg under november 2011

Av Tobias - 5 november 2011 20:42

I dag har har jag sprungit Finalloppet. 18,8km grus, stig och lite asfalt i Delsjö-/Skatåsterängen. Det var ganska jobbigt. Målet var att köra på ca 5min/km. Inte så vidare fort men det är ungefär där jag ligger när jag kör snabbare distanspass. Jag tyckte mig starta ganska lugnt, men i vanlig ordning när det gäller löplopp så går det väl lite fortare än det känns sådär i början. De första 6km höll jag 4min 30sek/km. Sedan vart jag trött. jag valde att sänka tempot och springa med en behaglig känsla. Jag är kass uppförs. Det är verkligen något jag måste jobba med. I uppförsbackarna blev jag omsprungen och det sved ordentligt i låren. 9-12km gick på ganska små stigar. Som orienterare borde jag ju vara ganska bra på det. Men inte plockade jag några placeringar där heller. Det var mest plågsamt och kändes långsamt. Till slut rullade jag in på en tid strax över 91min. Klart under mina uppsatta 5min/km så det får jag väl vara nöjd med då. Men inte var känslan något bra.


Ha de!

Av Tobias - 2 november 2011 21:09

I går kväll snöra jag på mig löpardojjorna och satte på mig pannlampan. Sedan gav jag mig ut och sprang runt Stora Delsjön. Jag blev verkligen påmind om varför jag valt de fritidsintressen jag valt. Att låta pannlampans sken leka över vattnet, se Brudaremastens lampor speglas på vattenytan, se stadens orangea ljus vackert färga sjön. Det är vackert det!


I dag har jag varit ute och stakat lite på rullskidorna. Jag försöker komma ut på minst ett rullskidpass i veckan, gärna två. Ett distanspass på helgen och/eller ett pass med mer intensitet någon vardag. I dag körde jag 55min bara stakning i gott tempo. det är ett pass jag kört några gånger nu i höst med förhoppning om att utveckla min stakning. För första gången i höst kände jag mig idag verkligen stark och fick till bra känsla i stakningen.


På lördag blir det 18,8km Finallopp i Delsjöterrängen. Jag tänker mig att det skall bli ett bra distanspass och satsar på ungefär 5min/km.


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards