obh

Direktlänk till inlägg 3 januari 2018

Gott nytt år!

Av Tobias - 3 januari 2018 22:12

Under julhelgen bedrevs en anständig nivå med träning med fyra pass på fem dagar perioden 23-27/12. Träning vecka 52 2017 i sammanfattning

Måndag lugn löp dryga timmen

Tisdag löp hem från Mölndal, dryga timmen. Pannlampebatteritorsk efter sisådär 20 min resulterade i mindre ljus, försiktigare stegisättning och kortare sträcka än planerat.

Onsdag löp med dotter i vagn knappa 40 min + 15 min styrka med prio överkropp.

Torsdag vila

Fredag. Årets sista arbetsdag summerades till 15 h. Inget utrymme för träning.

Lördag allt för seg och trött för att förmå mig till fysisk aktivitet.

Söndag. Årets sista träningsdag bjöd på ett finfint och kuperat skidpass om ca 1h och 15 min i självaste Nordmarka, Oslo. Bara vetskapen om allt skidåkande i denna mark ger inspiration så det blir över. Totalt för veckan ca 4h och 15 min. Inget att skrämmas med men ändock decembers bästa träningsvecka. Någon form av desperat kamp bör införlivas i januari och februari för att jag skall klara mig på rätt sida om skamgränsen under Vasaloppet 2018. December månad blev katastrofalt sämre än vad som borde varit rimligt.


Efter nyårsfirande på Holmenkollen har familjen dragit vidare till Hafjell för en vecka i fantastiskt vinterlandskap. Sålångt går skidåkningen något bättre än förväntat. Tekniken sitter där ganska bra, särskilt diagonalen, och musklerna har inte tagit helslut ännu. Men visst märks det att flås och muskulatur inte är tiptopp. Arbete finns att göras, och änsålänge finns det lite tid att jobba på. Kapacitet, karaktär och styrka börjar vi med. Därefter vore det fint med lite skidåkarfart också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias - 9 april 2018 20:39

Det är en tid av kontraster. Vintern drar sig tillbaka och våren tar vid. Skidsäsongen tog inte slut för tre veckorsedan utan återupptogs i påskhelgen. Och med den äran. Påskafton firades in i ett smått magiskt Hestrastugan. En tremil med start i min...

Av Tobias - 25 mars 2018 20:55

Förra söndagens var jag ute och skejtade på Partille Golfklubbs skare. Det är inte var år som skaren är så fin och väl lämpad för skidåkning i göteborgstrakten. Denna helg har jag färdigställt skidorna för sommarförvaring. Med det är troligtvis skids...

Av Tobias - 17 mars 2018 22:04

Två veckor sedan Vasaloppet 2018. Borde rimligtvis vara 50 kvar till Vasaloppet 2019. Minimalt med fysisk aktivitet de båda veckorna. Borta är det kantiga, tillbaka är det runda. Tre sessioner med försök till pulshöjning har jag i vart fall mäktat me...

Av Tobias - 5 mars 2018 22:00

Det blev ingen måluppfyllnad. Långtifrån. Knappa 1300 är fördåligt. Fina förhållanden med lagom minustemperatur, molnigt och lätt snöfall. Ett riktigt vinterlanskap med mängder av snö. Som gjort för skidfest. Startgärdet gick fint. Ingen hets, lugnt ...

Av Tobias - 1 mars 2018 22:15

Nu är det mesta som skall göras inför examen gjort. Det hårda arbetet, om det nu kan kallas hårt arbete, är genomfört. Jag la en plan för de sista två veckorna mot examen. En plan som har följts nästan till punkt och pricka. En snabbrepris av de sena...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards