obh

Alla inlägg under juli 2010

Av Tobias - 18 juli 2010 22:35

Jag hade förhoppningar om att det fanns något där och att kroppen var på G. Tjoget tyckte jag visade goda tecken på steg i rätt riktning och det har också kännts helt ok på några intervallpass på senare tid. I helgen var det Hallands 3-dagars och då var det iaf inte en kropp på G. Långt långt ner i källaren verkar den snarare befinna sig. Det har varit en tuff helg såväl fysiskt som psykiskt där jag fått slita hårt för att överhuvudtaget ta mig framåt och jag har parkerat långt ner i resultatlistan.


Om jag skall vara optimist så hoppas jag på att det är tuff arbetsbelastning de sista veckorna samt ett ganska tufft backintervallpass i onsdags som slitit hårt på kroppen. Är det så så finns förhoppning om återhämtning då jag nu har gått på semester och kan lägga krutet på träning och förberedelser. O-ringen har jag sett framemot som en av årets två viktigaste ol-tävlingar och jag vill då också prestera på en godkänd nivå.


Det får bli en desperat kamp sista veckan mot O-ringen för att försöka ställa saker och ting till rätta så långt det går. I morgon tänkte jag ta mig an rullskidorna för att släppa ol-tankar och ge överkroppen en bra körare. Sedan planerar jag att få in intervallpass på tisdag och onsdag för att försöka höja farten i kroppen. Problemet är väl att benen synes vara långt efter styrkemässigt och på den fronten ser jag heller inga större möjligheter till snabba förbättringar. Förhoppningsvis kan jag ändå samla på mig överskott så det kan bli en trevlig O-ringenvecka.


Ha de!

Av Tobias - 11 juli 2010 20:01

Då är vi snart i mitten av juli och man kan väl säga att ungefär halva sommaren är passerad. Som vanligt en första halva av sommar där jobbet tar mycket plats och träningen får komma lite i skymmundan. Helgerna har ändock varit helt ok träningsmässigt, så jämfört 2009 känns det som jag ligger längre fram. Denna helg har bjudit på ordentlig värme. Jag har ändå fått till det ok träningsmässigt med såväl löpning i skog, på väg och rullskidor. Säsongens första rena stakpass på rullskidor körde jag idag. Jag har väl inte riktigt underhållt samtliga stakmuskler så det kändes ganska segt bitvis. Jag hade också svårt att få till fullträff rent tekniskt, så det blev mer ett hävande med överkroppen. Det finns saker att jobba på med andra ord. Men jag är någorlunda i gång och det får jag vara nöjd med.


Förra helgen var det Tjoget. En kul ol-stafett med 20 sträckor, där ungdom, veteran, senior, herr och dam ingår i laget. Jag gjorde inte en klockren sträcka men ändå ok. Laget fick väl inte riktigt till det och vi saknade några starka kort. Till nästa helg blir det Hallands tredagars, vilket blir den ordentliga uppstarten inför O-ringen.


Nu skall jag försöka stöka undan allt jobb denna veckan så jag kan gå på semester.


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards