obh

Alla inlägg under juni 2015

Av Tobias - 6 juni 2015 19:58

Nationaldagen firades med 50 fina km i Halmstad med omnejd. Starten gick nära Tylösand och vi började springa utmed havet på Prins Bertils stig till centrala Halmstad. Därefter följde vi Nissan tills vi passerat Halmstad med några km. Ca 25 flacka kilometer hade då avverkats. Sedan började kuperingen. Först dryga 10km mestadels flackt uppför på grusväg och därefter 15 kilometer på kuperade småstigar innan vi tillslut gick i mål uppe vid Kaneberg, Halmstad OKs klubbstuga. Jag startade väl något för fort och var ganska sliten halvvägs. Sedan gick jag i princip i varje uppförsbacke resten av loppet för att försöka återhämta benen. Låren var ordentligt slitna på slutet och det var svårt att få någon ordentlig styrsel i benen på småstigarna. Sista 7km var det uppför ca 5km och därefter flackt sista 2km. De sista 2 km plockade jag 3-4 placeringar så jag var i vart fall inte mest sliten.


Inför loppet tänkte jag att 5 h och placering bland de 50 bästa (totalt ca 180 anmälda) var rimliga mål. Löpträningen har varit begränsad sista 1,5 månaderna. Från mitten april till början av maj i princip obefintlig pga trasiga ljumskar och de sista veckorna 1-2 pass per vecka och mycket jobb. Jag har känt av ljumskarna hela tiden, även så sent som i torsdags. Märkligt nog hade jag inga problem idag. Lite stela höftböjare i början men inget ont alls i ljumskarna. Kroppen är svår att förstå sig på. Resultatet blev en tid på 5 h 17 min och placering någonstans kring 30. Det får jag vara nöjd med även om tiden var något längre än måltid.


Arrangemanget då. Jag kommer inte på något att klaga på. Det var en fin och vacker bana, glada och peppande funktionärer, välsorterade vätske/matdepåer, mycket väl snitslad bana nästan helt utan risk att springa fel. Full pott till arrangörerna alltså.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards