obh

Alla inlägg under november 2010

Av Tobias - 21 november 2010 19:46

Då var en period med åtta dagars träning på raken klar. Jag tittade lite i träningsdagboken och senaste gången jag tränade åtta dagar på rad (då var det nio) var 23/2-3/3 2010. Det vill säga den sista självande formtoppningsperioden inför Vasan 2010. Det känns skönt att kunna utnyttja motivationen på ett bra sätt och att dessutom kroppen höll och orkade med hela perioden. Karaktären har också varit god då jag följt plan och varken kört passen hårdare eller lättare än planerat. Summeringen slutade på 11h och 13min, varav 9h 53h vecka 46s sju dagar. Således inga monstertimmar, men i min värld bra mycket över medel.


Helgens pass har jag passat in efter världscupsloppen i SVT. Svenskarna gjorde ju en kanoninsats med 50% av medaljerna i de individuella loppen och såväl guld som silver i stafetterna. Känns som det kan bli kul att följa svenskarna även i år och Vinterstudion tycker jag hållt mycket hög klass i helgen. Kul.


Nu blir det en lite lugnare vecka träningsmässigt. I morgon tänkte jag att jag skulle lyssna på en föreläsning med VD och ordförande i SAAB. Det kan bli intressant.


Ha de!

Av Tobias - 19 november 2010 20:22

Det här med frekvent bloggande är inte riktigt min grej.


Det var ett tag sedan sist. Jag har hunnit rehabilitera min skadade vad, det tog en fyra veckor men sedan tre veckor har jag inte haft något ont. Jag har också hunnit med en vecka i Thailand med hela familjen. Mycket behagligt med varmt väder och en hel del skoj upplevelser. Balsam för själen så att säga.


Nu är jag uppe i en träningsperiod dä jag planlagt träning åtta dagar på raken. När det hände sist minns jag inte, men det var väl i vintras någongång. Motivationen är hög och jag har nu klarat 6 av 8 dagar. Det har intevarit så långa pass men varierat och enligt plan. 7h och 20min har det blivit hitills. I helgen planerar jag två distanspass. Kommer inte snön så blir det ett på rullskidor och ett löppass. Summerad träningstid efter 8 dagar borde landa på ca 10,5-11h och det är med mina mått mycket bra.


I helgen drar ju världscupen på skidor igång också. Det kommer förhoppningsvis också bli en inspirationskälla för framtiden. Go Kalla, Hellner och övriga.


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards