obh

Alla inlägg under september 2010

Av Tobias - 12 september 2010 19:32

I dag har hallands lång-dm genomförts utanför Anneberg. Det blev en femte plats för min del i den fysiskt krävande terrängen. En kul bana i fin terräng. Jag hade det tungt främst i början av lopet där benen inte alls gillade att springa i tunga mossar och där undervegitationen var hög. Orienteringstekniskt gjorde jag ett helt ok lopp och eftervart kom även kroppen igång. Skönt att känna att det inte är längden på banan som är problemet i varje fall.


Jag har nu tre inplanerade ol-tävlingar för säsongen kvar. Nästa helg blir det medel och sprintstafett och två veckor efter det är det dags för 25-manna. Sedan är det dags att på allvar lägga om träningen mot Vasan.


Det börjar ju bli dags för val här i Sverige. Jag har väl redan tröttnat på alla floskler, debatter och vad det ibland verkar ogenomtänkta påhopp. Därav ser jag än mindre på tv nu än vanligt. På väg hem från tävlingen idag lyssnade jag på något program på P1 som handlade om konstnärers politikiska sympatier. Det är väl allmänt kännt att konstnärer ofta håller sig på vänsterkanten och vissa menar att de som sympatiserar med allianspartierna inte vågar komma ut med det på grund av risk för utfrysning. Ungefär som homosexuella fotbollsspelare således. I vilket fall så intervjuvade de dels en folkpartistisk konstnär som menade på att konst handlar om frihet och således liberalism. En annan konstnär som blev intervjuvad berättade om sin utopi. Den gick ut på att alla skulle tjäna lika mycket pengar, fast helst borde vi avskaffa allt vad pengar heter. En rar tanke. Men tänk vad tråkigt det skulle vara om alla var mer likadana än vad vi redan är. Inte torde produktiviteten bli särskilt god heller om den som driver framgångsrika företag, skapar arbetstillfällen och jobbar 12h om dagen skulle tjäna lika mycket som en person som hellre tar sovmorgon och jobbar lite när han känner för det. Skulle världen vara mer rättvist om Zlatan med ett tekniskt kunnande i världsklass och som drar in massvis med intäkter till sitt Milan i form av tröjförsäljning och annat skulle ha samma lön som den allsvenske fotbollspelaren? Men men, konstnären får väl leva i sin lilla bubbla så kryper jag in i min.


Nog om det.

Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards