obh

Alla inlägg under december 2011

Av Tobias - 21 december 2011 20:51

Det går inte så jäkla bra med min träning nu. Jag vet inte vad det är med mig men inte kommer jag ut och tränar ordentligt åtminstone. Det får bli bättring. Marcialonga närmar ju sig med stormsteg och det är nu bara sisådär 40 dagar kvar. Jag inser ju att jag kommer vara långt ifrån toppform där och får köra den resan som en bra träningsweekend.


Annars längtar jag mycket efter snön. Och till Sjusjöen. Där finns det snö. Bilder jag sett därifrån visar på mycket vackerhet. Får hoppas jag får med mig ett helt lass med styrka och motivation dit.


God jul på er!

Av Tobias - 12 december 2011 21:15

Nu var det ett tag sedan sist. Jag har blivit morbror till en liten parvel som skall heta Theodor. Änsålänge säger han inte så mycket men han är säkert vettig. Gullig är han ialla fall och han kan åtminstone skrika, sova, äta och bajsa. Han är bra på att göra arga grimaser också.


Träning har det varit kasst med de sista veckorna. Jag var ganska bra igång  men tappade sedan mycket när det var en period med mycket annat. Sedan har jag inte riktigt börjat ordentligt igen. Motivationen är det egentligen inte något fel på. Viljan finns där men jag har svårt att få utlopp för den. Vädret ställer ju inte upp direkt. Det kan vara riktigt skönt och fint att ge sig ut på ett löppass i regn och rusk, men jag har också svårare för att bestämma mig. och rullskidåkningen blir bra tråkigare. Dags att tagga till. Det börjar närma sig sub 80 dagar till Vasan och Marcialonga är mindre än två månader borta. Nu kan snön gott få komma.


I Sjusjöen verkar det kommit en del snö nu. Där tillbringar jag mina dagar 26/12-2/1 för att lägga snögrunden. Det skall bli riktigt kul att tillbringa några dagar i detta norska längdskidåkningsparadis.


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards