obh

Alla inlägg under september 2011

Av Tobias - 22 september 2011 22:00

Jag är inte direkt någon hejjare på att uppdatera den här bloggen. För två veckorsedan var jag och Karin i London. Resan i bildform följer här.


Vi bodde centralt nära Paddigtons järnvägsstation och med närhet till Hyde Park där resans morgonjoggar ägde rum. Hotellet hette Alexandra och bjöd på denna fina utsikt från rummet. Nästan i klass med havsutsikt.


 


Givetvis måste man ju se alla obligatoriska sevärdheter så som Westminster Abbey, Parlamentet, Towern, Tower Bridge, St. Pauls Cathedral, Piccadilly Circus och Big Ben.

 


Musikal måste man ju se när man är i London. Vi valde Thriller som är en hyllning till Michael Jackson. Riktigt bra och imponerade danssångare. De har föreställning med dans och sång i fullt ös under 2h vid 8 tillfällen i veckan. Här snackar vi kondition och styrka.

 

Man måste ju inte bara titta på monument, torg och musikaler. Vi hittade några fina parker

 

Kontiga gubbar

 

och hästhuven.

  

Vi promenerade även några kilometer utefter Regent Canal. En fin kanal där det fanns husbåtar.

 

Givetvis måste man springa orientering eller åka skidor när man är på semester. Denna gången blev det London Cityrace. En stadsorientering med dryga tusen deltagare i Londons finanskvarter. Jag hade en kontroll precis vid St. Pauls Cathedral.

 

Loppet gick inget bra då kroppen var trött efter förkylning och jag inte lyckades klura ut alla banläggarens fällor.


Fulham FC är mitt favoritlag i Premier Leauge. Därför begav vi oss till Craven Cottage för att se Fulham spela 1-1 mot Blackburn. Första halvlek var ganska intetsägande med lågt tempo. I andra halvlek satte Fulham hård press men lyckades aldrig avgöra.

 

Ende svensk på plan var landslagsbacken Martin Olsson som gjorde bra i från sig när han kom in efter paus.

 

Nästa sommar är det dags för OS i London. När vi var där var det 322 dagar kvar till invigningen.

 

Vid Piccadilly Circus fick en gigantisk sportaffär som heter Lilly Whites. Massor med våningar fyllda med sport. Jag inhandlade mig ett par Vibram Five Fingers. Jag har inte hunnit med att testa dem i skarp läge ännu, men skall försöka få till något pass före vintern anländer. Kanske slutar jag som en riktig barfotalöpare.

 


Det var en kort resume om Londontrippen.


Efter några veckor med dålig träning har jag denna veckan fått lite ordning på det hela. Jag har fokuserat på skidrelevant träning och hunnit med två rullskidspass och ett med elghufs i Brudarebacken. Till helgen blir det nog inte så mycket träning då jag skall vara ledare för Team South Sweden (Halland, Skåne, Blekinge)i landskamp för 15-20åringar mot Estland, Lettland, Litauen, Polen, Finlandssverige och Småland. Hoppas på vinst.


Ha de!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards