obh

Alla inlägg under mars 2017

Av Tobias - 5 mars 2017 18:02

Då var det klart. Examensprovet är avlagt. Mitt 17e raka Vasalopp. Placeringen verkar enligt preliminär resultatlista hamna kring 1030. Målet, topp 1000, uppfylldes således inte. Men jag är nöjd ändå. Mycket nöjd till och med. Starten och första backen var ganska lugn och en hel del väntan. De första tre kilometrarna brukar jag ha tufft med. Men jag har aldrig varit så oberörd på toppen av backen som idag. Sedan kände jag mig stark och ganska offensiv hela vägen. En ganska stabil energinivå förutom en mindre svacka efter Risberg. Placeringen i Smågan efter 11-12 km var 1569 och jag plockade platser hela vägen mot mål. Ingen passerade mig de sista 9km mellan Eldris och mål. Det känns som att jag lyckats bra med formtoppningen i år. Känslan var väsentligt bättre idag än på de tre långlopp jag åkt som förberedelse inför årets Vasalopp. Lite surt är det såklart att vara så nära topp 1000. Främst för att det innebär att jag även nästa år blir seedad in i led 3. Men det går ju att göra något åt med bra resultat på något seedningsgrundade lopp inför Vasan 2018. Största missen för dagen var annars att jag glömde packa ner den obligatoriska ölen i ombytesväskan. Med sjutton års erfarenhet kan man ju tycka sådana väsentliga fel skall kunna undvikas. Tur man har lojala öldrickande klubbkamrater med reservöl i bakfickan.

Av Tobias - 3 mars 2017 22:21

Det börjar närma sig strid. Examen. Under dagen har jag tagit mig till Mora. Jag är alltså på plats. Redo. Efter relativt hård träning föregående vecka så har det blivit desto mindre denna veckan. Ett besök i Dåmen i tisdags är den enda fysiska aktiviteten så långt. Men det mesta återstår. Söndagens 9-milafest. Den kroppsliga känslan har varit ganska dålig i början av veckan. Trött. Seg. Men idag tycker jag ändå att det har känts bättre. Förhoppningsvis är överskottet nu på en tillräckligt hög nivå. Målet top 1000 blir svårt att mäkta med. De första tre kilometrarna brukar vara viktiga för slutresultatet och nu står jag längre bak än jag tidigare gjort från start. Ursprungsläget där i början på december var på historiskt dåliga nivåer. Men. Sedan tycker jag ändå att jag gjort jobbet. Metodiskt med vilja och glädje. Tiden har varit knapp. För knapp? Resultaten på de långlopp jag åkt under säsongen talar inte för stordåd på Vasan. Men ännu har jag inte gett upp. I morgon blir det en tur i spåren mellan Eldris och Mora. Test av material och utvärdering av förhållanden står på programmet. Några korta pulshöjare skall jag mäkta med också. Väcka kroppen. Göra den redo för strid. På söndag kör vi. Med glädje!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards