obh

Direktlänk till inlägg 5 mars 2017

I mål

Av Tobias - 5 mars 2017 18:02

Då var det klart. Examensprovet är avlagt. Mitt 17e raka Vasalopp. Placeringen verkar enligt preliminär resultatlista hamna kring 1030. Målet, topp 1000, uppfylldes således inte. Men jag är nöjd ändå. Mycket nöjd till och med. Starten och första backen var ganska lugn och en hel del väntan. De första tre kilometrarna brukar jag ha tufft med. Men jag har aldrig varit så oberörd på toppen av backen som idag. Sedan kände jag mig stark och ganska offensiv hela vägen. En ganska stabil energinivå förutom en mindre svacka efter Risberg. Placeringen i Smågan efter 11-12 km var 1569 och jag plockade platser hela vägen mot mål. Ingen passerade mig de sista 9km mellan Eldris och mål. Det känns som att jag lyckats bra med formtoppningen i år. Känslan var väsentligt bättre idag än på de tre långlopp jag åkt som förberedelse inför årets Vasalopp. Lite surt är det såklart att vara så nära topp 1000. Främst för att det innebär att jag även nästa år blir seedad in i led 3. Men det går ju att göra något åt med bra resultat på något seedningsgrundade lopp inför Vasan 2018. Största missen för dagen var annars att jag glömde packa ner den obligatoriska ölen i ombytesväskan. Med sjutton års erfarenhet kan man ju tycka sådana väsentliga fel skall kunna undvikas. Tur man har lojala öldrickande klubbkamrater med reservöl i bakfickan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias - 9 april 2018 20:39

Det är en tid av kontraster. Vintern drar sig tillbaka och våren tar vid. Skidsäsongen tog inte slut för tre veckorsedan utan återupptogs i påskhelgen. Och med den äran. Påskafton firades in i ett smått magiskt Hestrastugan. En tremil med start i min...

Av Tobias - 25 mars 2018 20:55

Förra söndagens var jag ute och skejtade på Partille Golfklubbs skare. Det är inte var år som skaren är så fin och väl lämpad för skidåkning i göteborgstrakten. Denna helg har jag färdigställt skidorna för sommarförvaring. Med det är troligtvis skids...

Av Tobias - 17 mars 2018 22:04

Två veckor sedan Vasaloppet 2018. Borde rimligtvis vara 50 kvar till Vasaloppet 2019. Minimalt med fysisk aktivitet de båda veckorna. Borta är det kantiga, tillbaka är det runda. Tre sessioner med försök till pulshöjning har jag i vart fall mäktat me...

Av Tobias - 5 mars 2018 22:00

Det blev ingen måluppfyllnad. Långtifrån. Knappa 1300 är fördåligt. Fina förhållanden med lagom minustemperatur, molnigt och lätt snöfall. Ett riktigt vinterlanskap med mängder av snö. Som gjort för skidfest. Startgärdet gick fint. Ingen hets, lugnt ...

Av Tobias - 1 mars 2018 22:15

Nu är det mesta som skall göras inför examen gjort. Det hårda arbetet, om det nu kan kallas hårt arbete, är genomfört. Jag la en plan för de sista två veckorna mot examen. En plan som har följts nästan till punkt och pricka. En snabbrepris av de sena...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards