obh

Alla inlägg under september 2012

Av Tobias - 27 september 2012 20:08

Sen sist har jag bland annat varit i Istanbul, passat på att fylla 30 och hunnit med en tur till Polen. Min födelsedag firade jag i Istanbul. Mestadelen av den på en liten ö som heter Büyükada en dryg timmes båtfärd från staden. Där fick man betala för att få bada i Marmarasjön. Ön var i övrigt full av hästdroskor, skräp och ett och annat trähusruckel modell stort. När jag inte fyllde år spenderade vi dagarna i Istanbul med att titta på moskéer, äta kebab i olika former, promenera, bada på hamam, trängas i basarer, dricka färskpressad fruktjuice av olika smak och titta på moskéer.  Moskéer fanns det förövrigt gott om och Istanbul är en fin stad. Mysiga äldre delar, mer flashiga shoppinggator och vatten i en salig röra. Staden har ju ingen dålig historia att berätta då den bland annat var rommarnas huvudstad i dryga 1.000 år.


I Polen var jag med jobbärenden. Det reviderades såväl golfbanor som lantbruksverksamhet. Kul och spännande att få en liten inblick både i det polska livet och det polska företagandet.


Intressanta äventyr båda på sitt sätt. Träningen har varit desto mindre intressant på sistone. Jag var ganska bra på g tyckte jag. Men sen kom dels resorna lite att fokus flyttade åt annat håll och nu har jag dessutom blivit förkyld. Sitter just och försöka planera skidsäsongen lite för att skapa motivation i väntan på att förkylningen skall ge med sig. Jag har dock lite svårt att finna bra tävlingsprogram så det går lite si och så med den saken också.

Av Tobias - 1 september 2012 21:30

I veckan har jag varit med jobbet på konferens i Österlen. Vi hade några fina dagar på Kronovalls Vinslott med god mat, gott vin, härliga omgivningar och genomgångar bland annat kring årets som gått och tiden som kommer. Kanske inte helt perfekt uppladdning för ett 11km traillopp. Men bra gott för själen och hjärnan, vilket är nog så viktigt. Jag passade på att köra ett morgonpass i den fina naturen kring slottet, så helt fysiskt inaktiv var jag inte heller.


I dag har jag sprungit Salomon Trail Tour Kåsjön. 11km mestadels på små stigar och obanat. Ett trevligt och tufft lopp. Början av loppet kändes helt ok där jag kände att återhämtningen var god efter de tuffare passagerna genom att springa avslappnat på de mer tekniska passagerna. Efter ca 6km började återhämtningen efter motbackarna ta längre tid och jag vart mer och mer seg. Fortsatt saknas det några snäpp i benen uppförs, i konditionen och i tempot. Skillnaden jämfört hur det har kännts att springa under våren är dock markant. Så formen är absolut på väg åt rätt håll.


Nu har jag sprungit fyra lopp i vad man kan kalla traillöpning. Två fjällmaror och två lopp i Salomon-touren. Jag blir bara mer och mer övertygad om att det är något för mig. Fjärran från asfaltslöpning. Förhoppningsvis kan det bli lite fler traillopp per år fortsättningsvis. Jag är också sugen på att testa lite längre lopp. Planer för det finns och förhoppningsvis kan det bli ett test under 2013.


I veckan sägs det att jag skall passera 30-strecket. Det firar jag med en Istanbulresa tisdag till lördag. På söndag väntar sedan Stafett-DM.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards