obh

Alla inlägg under april 2015

Av Tobias - 7 april 2015 21:53

Påskhelgen har till stor del spenderas i Köpenhamn. En turistresa helt utan inbokade orienterings-, skidåknings- eller löparlopp. En ovanlig företeelse. Det blev en del promenerande, en båtsightseeing och titt på kronjuveler. Helt konditionslöst blev det ändå inte. Att utforska en stad löpandes brukar vara trevligt och jag fick till två rundor i stan. Asfaltslöpning är inte riktigt min grej så för att minska tristessen och motivera lite högre tempo planla jag en parkrunda där jag tänkte passera genom några parker och grönområden. Det visade sig dock att flera av dessa parker var instängslade och inte möjliga att ta sig in i utan klättring så dags på dygnet som jag var ute och sprang. Men lite grönt fick jag med mig och tanken var god. Inför det andra passet lagade jag en stadsorienteringsbana. Kontrollerad fart inom komfortzonen med en och annan byggarbetsplats och stopp för röda ljus som periodvis störde farten. Komfortzonen lämnar jag för övrigt sällan då det där med mjölksyra är inte heller min grej. I vart fall lyckades jag hålla mig på en snittfart under 5min/k på båda passen vilket jag kan tänka är ett halvårsedan jag sist gjorde löpandes. Jag hade planerat ett tredje pass där jag skulle springa delar av Köpenhamn maraton. Det passet blev dock inställt pga sovmorgon så den där maratonbanan kanske kan bli ett senare projekt.


Efter att ha tagit det ganska lugnt med träningen, men ändå behållit någon form av kontinuitet, några veckor är det nu dags att sätta lite press igen. Skidsäsongen är inte riktigt avslutad ännu. 50km med, vad det verkar, många långa slakmotor på Fossavattn Skimaraton den 2 maj kvarstår. Så några veckor med mer skidinriktad träning vore på sin plats. Jag har även en rygg och två höftböjare som inte riktigt håller måttet. De har spökat för mig nästan hela vintern, skidåkning har funkat helt ok men nu när jag börjat springa lite känner jag att det är läge att göra något åt saken. Jag har några idéer på hur jag kan stärka och stretcha muskler för att förhoppningsvis bli kvitt de onda.


Med andra ord lite att ta i framöver. Det känns dock som att motivationen kan vara ganska hög och förhoppningsvis skall det hjälpa till.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards