obh

Alla inlägg den 19 februari 2017

Av Tobias - 19 februari 2017 22:26

Två veckor till strid. Planen närmsta veckan är tuff träning. Musklerna skall vara rejält slitna på söndag om en vecka. Samtidigt är det viktigt att lyssna efter kroppens tecken. För att inte falla över på fel sida. Det är därefter bara en vecka kvar för återhämtning, överskott och kompensation. Superkompensation. Det blir en chansning. Som vanligt när viljan till prestation är större än träningsbakgrunden. Den desperates jakt.

På onsdag blir det alltså nytt långlopp. En del i chansningen och en ny erfarenhet på flera sätt. Långlopp på kvällstid, långlopp tre dagar efter senaste långloppet och tävling 1,5 vecka före Vasan. Spännande. Förhoppningen är att det ger mig ytterligare ett bra pass i tävlingstempo och mer hårdhet. Sedan gillar jag själva konceptet med ett långlopp i el-ljus en helt vanlig onsdag. I dag är jag någorlunda sliten efter gårdagens drabbning. På onsdag hoppas jag vara bättre återhämtad. Ha mer överskott. Det är därefter inte många träningspass kvar som kan göra skillnad. Kommande helg planerar jag två tuffa pass på skidor. Ett med någon form av intervallinslag och ett långpass. Därefter överskott och kompensation.


Veckan som gått har träningsmässigt följt plan på ett bra sätt. Totalt 5,5 h.

Måndag och tisdag fritt från träning.

Onsdag kortare löprunda följt av intervall på stakmaskin 8*500m

Torsdag fri från träning.

Fredag skidåkning i Åkulla. 1h i huvudsak lugnt men med inslag av kortare och längre intensiva perioder.

Lördag Borås Ski Maraton.  Ett kvitto att formen är påväg åt rätt håll.

Söndag lugn löpning småstig och obanat, 80 minuter.


Överlag har jag följt min plan på ett bra sätt sedan jakten påbörjades där i början av december. Träningen har varit annorlunda upplagd än tidigare. På något sätt mer tillbaka till grunden. Inriktad mot det jag tror på och framförallt mer lustfyllt. Jag har haft skoj och varit motiverad nästan jämnt. Men. Det kan fortfarande gå åt helvete. Det gäller att göra rätt även de två veckor som återstår till strid. Och ännu vet jag inte om jakten hittills gett de resultat jag hoppas på. Det vet man aldrig. Första söndagen i mars är som vanligt examensdag. Slutbetyget skall offentliggöras.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards