obh

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Tobias - 27 februari 2011 20:45

Helgens träning har varit hård och kroppen är nu sliten. Helt enligt plan.

I fredags körde jag stakintervaller i Åkulla, 4*ca 7,5min. Lördagen bjöd på ett distanspass med helt ok fart samt ett intervallpass på den kupperade delen av konstsnöspåret i Ätran, 6*ca 5min, och i dag avslutade jag formtoppsperiodens fas 2 med ett 3h o 7min långt stakdistanspass i Åkulla.


Nu återstår en vecka där det viktiga är att samla överskott. För att hålla igång kroppen kommer jag köra lite kortare pass med inslag av intervall och impulser på tisdag o onsdag. På lördag blir sedan traditionsenligt test av sträckan Eldris-Mora.


För att inspireras och höja min motivation läser jag en del memoarer och liknande om idrottsstjärnor. Förra veckan plöjde jag igenom "Tour de France är ett jobb" med och om den svenske fd proffscyklisten Marcus Ljunqvist. Helt klart rekommendationsvärd om man är intresserad av att få inblickar i en proffscyklist vardag. En annan bok som jag läste för några år sedan och ofta kommer tillbaka och läser utdrag ur är Bröderna Auklands "I de lange löp". Den kommer säkert att åka fram i veckan för att insirera inför Vasan. Speciellt avsnittet om Jörgens Vasaloppseger läser jag gärna för att ytterligare öka känslan inför Vasan.


Jag återkommer i veckan om hur det går med de sista förberedelserna.


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards