obh

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Tobias - 24 februari 2011 20:53

Den period jag kategoriserar som formtoppningsperiod inför Vasan 2011 varar i 15 dagar. Jag delar sedan in den perioden i tre faser. Fas 1 som varat från i lördags till i dag är avklarad. Nu går jag in i fas två som innebär hård belastning med stakintervaller fredag, distans och intervaller lördag och distans söndag. Därefter startar den sista fasen som mer fokuserar att samla överskott och vässa tempo. Kortare pass med inslag av intensiva drag. Hela tiden har jag extra fokus på staktekniken.


Efter söndagens nedtur i Åkulla har jag kört ett bra styrkepass, ett lättare distanspass på skidor och ett testlopp om 8km på skidor. På skidåkningen har jag lagt vikt vid att hitta och hela tiden tänka på tekniken. Tänka på att åka stort som man så vackert brukar säga. Det känns faktiskt som jag hittat tillbaka till just tekniken. Landvetter har bjudit på fasta, fina och snabba spår där jag lyckats få till fäste som biter även på mördarbacken. Härligt.


Ha de!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards