obh

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Depressionen drar in över Götet

Av Tobias - 2 februari 2011 21:45

Ni som inte klarar av bitterhet kan sluta redan här.


Ja idag är jag bitter. Om jag själv får bestämma så brukar jag sällan vara det. Så jag tycker nästan att jag har rätt till att vara det en stund. Okey. Det kan väl hända att jag ibland spyr lite galla över parkeringsvakter, finansfolk som säljer produkter som de inte vet hur de fungerar till kunder som än mindre vet hur de fungerar, holländska rasistiska flygplatsvakter, bittra människor...


Men nu är det inget av ovan som bitterheten gäller utan väder och staden Göteborg. I staden Göteborg regnar det nästan jämt. Även när det är vinter. Speciellt i dag. Och idag är det vinter. Eller det borde åtminstone enligt min bestämda uppfattning vara vinter. På vintern skall det inte regna. Om det skall falla någon nederbörd så skall det vara snö. Ni vet sådana där vita fina flingor som sakta faller ner mot den kalla marken. Så var det faktiskt ganska frekvent i början på den här vintern även här i staden Göteborg. Flingorna föll sakta ner på den inte alltid, men ibland kalla marken. Men den eller dem som bestämmer väder har tydligen inte fattat att vintern varar åtminstone till första söndagen i mars. För på sistone har det mest varit plus grader och regn och så några plus grader till. Hoppas alla dem är nöjda nu. Ja dem är ganska många faktiskt. Typ alla som inte sysslar med och uppskattar skidåkning eller någon annan form av snöidrott eller snöupplevelse. Jag menar alltså alla dem som tycker att det är jobbigt med en snöig vinter när det varit vitt på marken en hel vecka. Åhh vad jobbigt med snö säger dem. Hoppas det blir vår snart säger dem också. Dem är nog nöjda nu. Antingen har de som bor i staden glömt att de bor i staden Göteborg. Eller så gillar de som bor i staden Göteborg regn och tre-fyra plusgrader. För det är ju så det är i staden Göteborg nästan jämt. Jag har tidigare hållt det här inom mig och tänkt att de väl kan flytta till Kanarieöarna eller någon annan plats där det inte är fyra tydliga årstider. För det är ju så vi skall ha det här i norra Europa. Fyra tydliga och differentierade årstider. Nu börjar jag fundera på om det inte är så att det är jag som har hamnat fel. Det kanske är jag som borde röra på mig. Kanske till Dalarna, Norrland, eller ännu hellre Norge. Tänk att få skida runt i exempelvis Nordmarkas oändliga spårsystem. Eller Trondheim. Då skulle jag kanske kunna smygkika på när självaste Northug Jr tränar. Möjligheterna är oändliga. I stället har jag valt Halland, Olofström, Linköping och staden Göteborg som mina bosättningsplatser.


För övrigt är det en väldans massa bilar och folk i staden Göteborg också. Ja jag har tröttnat och nu har jag fått det ur mig.


När man åker skidor så får åtminstone jag ganska mycket tid till at låta mina egna tankar flöda. I dag när jag åkte på OK Landehofs efter förutsättningarna helt förträffliga spår så var jag mest arg, bitter och frustrerad. Träningen följer annars, åtminstone på ett ungefär, plan. Jag hoppas givetvis på lite snö och minusgrader så inte snön helt hinner försvinna före Vasan. Jag har de senaste veckorna haft problem med en vad, varför löpning inte går särskilt bra. Därför blir jag extra beroende av snön de här sista förberedelseveckorna. Till helgen blir det 30k DM. Med klister under laggen skall nog det gå fint får jag tro.


/T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias - 9 april 2018 20:39

Det är en tid av kontraster. Vintern drar sig tillbaka och våren tar vid. Skidsäsongen tog inte slut för tre veckorsedan utan återupptogs i påskhelgen. Och med den äran. Påskafton firades in i ett smått magiskt Hestrastugan. En tremil med start i min...

Av Tobias - 25 mars 2018 20:55

Förra söndagens var jag ute och skejtade på Partille Golfklubbs skare. Det är inte var år som skaren är så fin och väl lämpad för skidåkning i göteborgstrakten. Denna helg har jag färdigställt skidorna för sommarförvaring. Med det är troligtvis skids...

Av Tobias - 17 mars 2018 22:04

Två veckor sedan Vasaloppet 2018. Borde rimligtvis vara 50 kvar till Vasaloppet 2019. Minimalt med fysisk aktivitet de båda veckorna. Borta är det kantiga, tillbaka är det runda. Tre sessioner med försök till pulshöjning har jag i vart fall mäktat me...

Av Tobias - 5 mars 2018 22:00

Det blev ingen måluppfyllnad. Långtifrån. Knappa 1300 är fördåligt. Fina förhållanden med lagom minustemperatur, molnigt och lätt snöfall. Ett riktigt vinterlanskap med mängder av snö. Som gjort för skidfest. Startgärdet gick fint. Ingen hets, lugnt ...

Av Tobias - 1 mars 2018 22:15

Nu är det mesta som skall göras inför examen gjort. Det hårda arbetet, om det nu kan kallas hårt arbete, är genomfört. Jag la en plan för de sista två veckorna mot examen. En plan som har följts nästan till punkt och pricka. En snabbrepris av de sena...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards