obh

Alla inlägg den 30 december 2016

Av Tobias - 30 december 2016 23:12

Lindome bjuder på +6 och duggregn. Inte vad jag önskar till vinterväder. Tur då att vi snart drar norröver. Till Hafjell. Där ser det ut att vara fina skidförhållanden och väderprognosen för kommande vecka ser även den bra ut. Det behövs nu. Att få åka skidor på snö. Börja slipa på tekniken, lära kroppen att återigen ta sig fram på snö mil efter mil. Fokus på timmar i spåren och på teknik. Skapa grund och förutsättning för prestation i skidspåren vad det lider.


Med skidåkning krävs en del förberedelser och jag har i veckan plockat fram skidorna från sommarförvaringen. Börjat putsa på dem, ge dem lite kärlek. Fyra par tar jag med mig till Norge. Det är dem fyra paren jag kan tänka mig använda på tävling. Jag kör gärna med tävlingsskidor även på träning för att lära känna dess egenskaper lite bättre. Några bilder från garagets vallabodsdel.


                 



Efter tisdagens stakfest i Dåmen och avslutad sexdagarssvit med träning tog jag två dagar fritt från ansträngande fysisk aktivitet. I dag gav jag mig ut igen. 3*7min elghufsintervall blandat obanat och småstig. Det har blivit ett standardpass de senaste veckorna. Förhoppningsvis bra för såväl flås som styrka. Dagens pass var mest troligt det sista för 2016 och då kan också december summeras. Knappa 19h fördelat på 18 träningspass är bäst så långt för träningsåret april 2016 – mars 2017.  Förhoppningsvis kommer det dock att toppas av såväl januari som februari.


Gott nytt år!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards