obh

Alla inlägg den 19 december 2016

Av Tobias - 19 december 2016 22:41

Två veckor på raken med över 4h in i träningsdagboken. Det går bra nu. Förra veckans träning bestod i två gånger löpning a ca 40min med dottern i vagn. Båda gångerna med paus på ICA och på en lekplats. Ett pass med Elghufsintervall 3*7 minuter och avslutningsvis 2h+ distanslöpning mestadels i den obanade terränglådan. Söndagens distanspass klarade jag, tillskilland från de två senaste helgerna, av utan totalkollaps. Kanske ett steg framåt eller så var det bara det att jag höll mig långt under gubbdistanstempot hela passet. Att förlägga löpningen till den obanade terrängen tror jag på. Där får jag förutom själva uthålligheten även goda inslag av styrka och stabilitet för såväl ben som bål. Jag behöver heller inte ta i så hårt för att pulsen skall stiga.


Jag fortsätter mitt arbete med att bygga en någorlunda stabil grund. Något pass på snö före nyår och Norgeresan vore bra att få till. Det lär finnas fina konstsnöspår i Tranemo och Borås men väderleksrapporten ser inte så inspirerande ut den närmaste veckan så det kanske kan bli säsongspremiär i Dåmen istället.  Julafton i Lindome spås nu till +6 och regn. Fint.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards