obh

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Tobias - 26 augusti 2012 21:00

I dag sprang jag Uvens ol-långdistanstävling i Anneberg. En tuff bana såväl fysiskt som tekniskt. Kul tycker jag. Loppet var dessutom helt klart ett fall framåt framförallt fysiskt. Klart bästa fysiska känslan på långdistans i år. Förutom medeldistansen på Göteborgsdubbeln i våras var det årets hittills bästa lopp. Gott så.


Under förra helgens Göteborg O-meeting med sina tre deltävlingar vart jag bra seg. Det kändes som att jag inte hade återhämtat mig ordentligt från fjällmaran. Jag har därför tagit en lugn vecka med bara två träningsdagar före dagens tävling. Det märktes helt klart att kroppen var bättre idag även om det går långsamt och jag är långt ifrån toppform. Jag har i princip inte kört några tempopass förutom tävlingar sedan Vaslaoppet. Får jag in lite sådant i träningen så är jag ganska säker på att formen kan höjas en hel del. Nästa helg skall jag springa Salomon Trail Tour Kåsjön. Vore kul att ha lite sprutt i benen då.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards