obh

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Marcialonga i bilder

Av Tobias - 8 februari 2012 20:00

Sist fick ni resan i text. Nu kommer den i bilder:


 



 

Vi bodde på Hotel San Valier ca 200 meter från mållinjen. Där serverades vi fyrrätters middag varje dag. Frukosten var inte världens bästa. Brödet innehöll typ 50% luft. Till middag envisades kyparen med att alltid hälla upp vin i det lilla glaset, hur jag än försökte att lura honom att hälla upp i det stora.


Helt ok utiskt från vår balkong.  Det var inte mycket till snö. Utan konstsnö hade de fått svårt att genomföra loppet.


 

På torsdagen var vi i Seiser Alm. Där var det också helt ok utsikt och svårt att slita sig från spåren. I Seiser Alm brukar såväl svenska som norska landslaget ligga på höjdläger inför mästerskap. Vi åkte buss till Castelrotto och tog sedan gondolen upp till 1800m höjd där spåren utgick från.


 

Mer utsikt från skidspåren i Seiser Alm.


 

Dagen före loppet var vi i VM-stadion i Lago di Tesero. Team Xtra var också där så jag fick en skymt av mina idoler. Här intervjuvas, vad det skulle visa sig, segraren i Marcialonga. Jag unnar starkt Jörgen segern. Han har haft några lite tyngre säsonger med mycket sjukdom de senaste åren. Men upp för Cascatabacken var han grym. Jörgen är min stakförebild.


 

Marcans tvåa, äldstebrodern Anders, hängde mest på skidorna och såg cool ut dagen före race.


 

Lukas Bauer var också på VM-stadion och tränade. Han åkte dock inte Marcan. Kanske förberedde han sig för  nästa års VM som går i Lago di Tesero. Eller så körde han om avslutningsetapperna på Tour de Ski.


 

En pistmaskin preppar spåren inne i Cavalese.


 

Nästan uppe för sista backen och bara ca 300m till mål.


 

Det var god stämning i Cavalese efter loppet. Från serveringsstånden kunde man förse sig med bland annat Vino Brulé och grillkorv.


 

Där fanns också ett gäng musikanter som snickrat ihop sina instrument hemma i snickarboa. Samma gubbar spelade också när jag åkte Marcan 2009. Så dem verkar vara en tradition.


 

Vi flög från Munchen. På väg till flygplatsen passerade vi Allianz Arena. I detta rymdskepp spelar Bayern Munchen sina hemma matcher.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias - 9 april 2018 20:39

Det är en tid av kontraster. Vintern drar sig tillbaka och våren tar vid. Skidsäsongen tog inte slut för tre veckorsedan utan återupptogs i påskhelgen. Och med den äran. Påskafton firades in i ett smått magiskt Hestrastugan. En tremil med start i min...

Av Tobias - 25 mars 2018 20:55

Förra söndagens var jag ute och skejtade på Partille Golfklubbs skare. Det är inte var år som skaren är så fin och väl lämpad för skidåkning i göteborgstrakten. Denna helg har jag färdigställt skidorna för sommarförvaring. Med det är troligtvis skids...

Av Tobias - 17 mars 2018 22:04

Två veckor sedan Vasaloppet 2018. Borde rimligtvis vara 50 kvar till Vasaloppet 2019. Minimalt med fysisk aktivitet de båda veckorna. Borta är det kantiga, tillbaka är det runda. Tre sessioner med försök till pulshöjning har jag i vart fall mäktat me...

Av Tobias - 5 mars 2018 22:00

Det blev ingen måluppfyllnad. Långtifrån. Knappa 1300 är fördåligt. Fina förhållanden med lagom minustemperatur, molnigt och lätt snöfall. Ett riktigt vinterlanskap med mängder av snö. Som gjort för skidfest. Startgärdet gick fint. Ingen hets, lugnt ...

Av Tobias - 1 mars 2018 22:15

Nu är det mesta som skall göras inför examen gjort. Det hårda arbetet, om det nu kan kallas hårt arbete, är genomfört. Jag la en plan för de sista två veckorna mot examen. En plan som har följts nästan till punkt och pricka. En snabbrepris av de sena...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards