obh

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

FIn skidhelg

Av Tobias - 19 december 2010 21:38

Helgen har bjudit på två finfina skidpass. I går åkte jag till Borås och möttes av ett fint snölandskap och bra spår. 15km-runda var det längsta spåret. I dag bar det av till Hindås och körde runt på ett 7,5km spår. Båda ställena bjöd på mjuka spår pga nysnön som fallit den senaste tiden. Riktig skidåkning med andra ord. Båda ställena bjöd också på banor som är väl lämpade för vasaloppsträning. Så det har blivit två bra långpass i helgen, vilket kroppen behövde. Trots att snön kom tidigt i år så har det inte blivit så väldigt mycket skidåkning hitills. Den senaste veckan har det varit bra isigt här i Göteborg och det har varit svårt att hitta längre bra spår. Kankse har jag blivit bortskämd med för fina förhållande. Än är det dock gott om tid att bygga upp och slipa på detaljer inför Vasan. Jag är i bättre fas än föregående år vid samma tidpunkt. Vilket känns skönt.


Planen denna veckan är att lägga fokus dels på styrka, vilket blivit lidande senaste tiden. Dels att få till några skidpass för att kroppen skall vara väl förberedd inför läger i Grönklitt dit jag åker på annandagen.


Ha de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias - 9 april 2018 20:39

Det är en tid av kontraster. Vintern drar sig tillbaka och våren tar vid. Skidsäsongen tog inte slut för tre veckorsedan utan återupptogs i påskhelgen. Och med den äran. Påskafton firades in i ett smått magiskt Hestrastugan. En tremil med start i min...

Av Tobias - 25 mars 2018 20:55

Förra söndagens var jag ute och skejtade på Partille Golfklubbs skare. Det är inte var år som skaren är så fin och väl lämpad för skidåkning i göteborgstrakten. Denna helg har jag färdigställt skidorna för sommarförvaring. Med det är troligtvis skids...

Av Tobias - 17 mars 2018 22:04

Två veckor sedan Vasaloppet 2018. Borde rimligtvis vara 50 kvar till Vasaloppet 2019. Minimalt med fysisk aktivitet de båda veckorna. Borta är det kantiga, tillbaka är det runda. Tre sessioner med försök till pulshöjning har jag i vart fall mäktat me...

Av Tobias - 5 mars 2018 22:00

Det blev ingen måluppfyllnad. Långtifrån. Knappa 1300 är fördåligt. Fina förhållanden med lagom minustemperatur, molnigt och lätt snöfall. Ett riktigt vinterlanskap med mängder av snö. Som gjort för skidfest. Startgärdet gick fint. Ingen hets, lugnt ...

Av Tobias - 1 mars 2018 22:15

Nu är det mesta som skall göras inför examen gjort. Det hårda arbetet, om det nu kan kallas hårt arbete, är genomfört. Jag la en plan för de sista två veckorna mot examen. En plan som har följts nästan till punkt och pricka. En snabbrepris av de sena...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards