obh

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Tobias - 5 december 2010 19:10

I helgen avklarades säsongens snöpremiär i Ätran. Det känns givetvis fint att vara igång så här tidigt på säsongen och det ser ju onekligen lovande ut på väderfronten. Tanken var att jag skulle njuta och slipa på tekniken. Njuöt gjorde jag i mängder men tekniken var intehelt på topp. Stakningen får jag till kraftfullt i perioder men diagonalen hade jag svårt med. Nu hade jag inget superfäste på något av de båda passen jag genomförde i helgen, så förhoppningvis spelade det in. Nu finns det ju förhoppningvis massor av tid till att justera, förbättra och effektivisera min teknik, så det är inget jag är orolig över.


Även i övrigt har jag tränat på bra och helt enligt plan i veckan. Det känns som jag har ett gott försprång i år jämfört samma tid förra året. Nu hoppas jag kunna hålla igång med några pass under vardagarna samt minst ett under helgen. Då skall formen kunna vara riktigt fin när jag kommer upp till Grönklitt på annandagen.


Härliga tider med andra ord.


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards