obh

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Tobias - 17 januari 2010 21:38

Ytterligare en förberedelseveckan inför Vasan är till enda. Jag har ställt upp i två tävlingar under veckan. I onsdags åkte jag första deltävlingen i Hallands Tour de ski, en elljustävling i Åkulla. 7,5km på ovallade skidor. Det märktes att kroppen inte vara van vid fart och att tekniken inte riktigt funkar i högre hastighet. Men en 7e plats och ett bra fartpass känns som ett bra resultat.


Idag har jag kört Landvetter långlopp. Dryga 42km i kupperad terräng. En riktigt tuff genomkörare. Jag fick ingen bra position i starten och som den slowstarter jag är så tog det ett tag innan jag kom in i känslan. Men jag slet på väl och är nöjd med genomförandet. När jag nu summerar denna träningsveckan känns det som den är väl genomförd. Bra blandning av kvantitet och kvalité, skidor, styrka och lite löpning. Motivationen är hög.


Nu tar jag nya tag och försöker få utvecklingskurvan att fortsätta uppåt. På söndag blir det Stråkenloppet i Mullsjö. Det sägs att det är gott om snö där och temperaturen verkar skulla hålla sig på minussidan under veckan. Då blir det förmodligen två varv på en 20km slinga. Låter riktigt fint.


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards