obh

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Tobias - 10 januari 2010 19:28

Då har jul och nyårshelgerna passerat i ett naffs och vi kan till och med här i södra Sverige glädja oss åt ett fantastiskt vinterlandskap.


Veckan krin nyår spenderades i ett kallt Långberget med fina skidförutsättningar. Det kalla vädret med sträva spår och en snorig näsa gjorde att det inte blev någon högre fart på passen men jag fick god tid på mig att nöta teknik. Ca 30mil skrapades ihop och i träningsdagboken kunde ca 20h plitas ned. Inte var vecka det. Dock kändes det att inte kroppen är särskilt van vid den belastningen, ganska snabbt blev den sliten.


Denna vecka har jag tagit det ganska lugnt träningsmässigt. Ett ganska kallt Göteborg mötte mig och det blev ett fint jogg pass med Jocke i tisdags, ett stakpass på Saktås nya konstsnöspår i onsdags och ett styrkepass i torsdags. I helgen har jag varit nere hos föräldrarna och Ätran har bjudit på helt fantastiskt skidföre. Två pass blev det och jag försökte tidvis hålla lite högre tempo. Känslan är ganska god så det är med tillförsikt jag ser framemot fortsättningen mot Vasan. Jag har ju självklart också följt Tour de ski under veckan och många gånger imponerats och inspirerats av flera svenska framgångar, Northugs utklassningar och Bauers suveräna avslutningsdagar.


På onsdag planerar jag köra första etappen i Hallands egen Tour. Ett kort lopp på 7,5km tror jag som min klubb arrangerar. Kanske blir det fritt från valla och en första ordentlig stakgenomkörare. Till helgen blir det också tävling. det står mellan hallands dm på 15km och Landvetter långlopp. Dmet skall köras i fristil enligt inbjudan och blir det så kommer jag välja Landvetter. Vore fint att få en tidig långloppspremiär och en ordentlig genomkörare. På tal om långlopp så är det ju kanon att SVT väljer att följa några av de större loppen i långloppsvärldscupen. Idag sände de från Jizerska Padesatka i Tjeckien. Det verkar vara ett fint och tufft lopp som kanske borde åkas någongång. Stort grattis till Oskar Svärd som visar att formen är bra även i år och att han inte tänker låta Team Xtra vinna utan motstånd.


Ha det!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards