obh

Alla inlägg den 24 januari 2015

Av Tobias - 24 januari 2015 18:04

Två fina skidpass är avverkade hittills på resan. Igår var vi upp till Passo de Lavazé där jag körde ett längre pass på ca 100 min i strålande sol o fina berg att titta på. Idag har jag kört ca 50 min på Marcialongaspåret. Återigen strålande sol. I övrigt har dagen handlat mest om att samla överskott och förbereda sig för morgondagens utmaning. Skidorna är färdigvallade och det blev paraffin och pulver under hela skidorna. Inget fäste från start imorgon alltså.  Beslutet tog jag efter att ha testat spåren i förmiddags. Jag testade då att täcka tunt blåklister och att täcka tunt grundklister. I de partier som var skuggiga var det ett märkbart sug under skidorna. Då spåren är fasta och fina kommer det förmodligen vara lättåkt och gå fort imorgon. Bara att hoppas att överkroppen klarar av konstant arbete över 57 km. Inför sista backen med ca 3km till mål kommer det finnas möjlighet att lägga på fästvalla för att kunna ta hjälp av benen den sista serpentinbacken. Jag känner mig laddad och ser med förväntan fram mot en stor insats imorgon!


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards