obh

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Tobias - 16 januari 2013 20:32

Det är inte alltid så högt tempo mellan inläggen här. Ganska sällan faktiskt. I vart fall så har jag förhoppningsvis tagit mig igenom den fjärde förkylningen på ett halvår. Att jag gör något fel förstår jag ju, men vad är det som gör att förkylningsbaskiluskerna frodas så hjärtligt i min kropp?

 

Över nyår hade jag en fin vecka i Orsa Grönklitt med mycket skidåkning. Ungefär så mycket som min kropp mäkta med på sex dagar. En kropp som förövrigt inte var direkt genomtränad när jag kom upp. Segt blev det helt logiskt efterhand, men det kändes ändå som att träningen gav gott resultat. Jag la fokus på mängd och teknik före tempo. Och ja det kändes faktiskt helt ok tillslut. Men vad gör väl det när kroppen inte kan hålla sig frisk. Förmodligen finns inte mycket kvar av den grund som lades i Orsa nu två inaktiva veckor senare.

 

Nu är det alltså av hög vikt att hålla sig frisk. Det följer nu tre viktiga helger för att det skall kunna bli något bra av årets Vasalopp. De två närmaste veckorna blir det tävling. Kommande helg 30km distriktsmästerskap som får bli något av en omstart och ett försiktig test. Helgen därefter blir det Stråkenloppet, årets första långlopp. Sedan är det dags att åka till Oslo en helg. Där är tanken att jag skall få till två ordentliga långpass. Så som skidor skall åkas i Norge.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards