obh

Alla inlägg den 16 november 2017

Av Tobias - 16 november 2017 21:28

Det blev några försök till fysisk aktivitet även föregående vecka. Inte så många men ändå något. Något som med lite vilja kan definieras grundträning.

 

Tisdag löpning med dotter i vagn, 38 min.

Onsdag. Cykel till och från jobbet. Det är inte ofta jag tar cykeln till jobbet och detta var helt fel dag. Ishalka och tunna omönstrade däck är ingen lyckad kombination. Jag klarade mig i vart fall från att smaka asfalt vid mer än ett tillfälle. På hemvägen något bättre insats men av oklar anledning kände jag mig låg på energi.

Lördag älgjakt. Inte så mycket till fysisk aktivitet mer än någon kilometers traskande i myrmark. Desto mer kaffe och macka.

Söndag. Långpass löpning med stavar i obanad terräng. Älgjaktsinspirerat och myrbetonat. Det är inga världskända myrar utanför kretsen av medlemmar i Spetsebo jaktsällskap. Men i tur och ordning avverkades Spetsebo torvmosse, Järkullamossen, Mannamosse, Huslyckemossen, Mossen innanför odlingen, Mossen mellan vägarna, Kalvhagamossen, Lunnabol mossar, Svealyckemossen, Wadensjö mossar och Trädgårdskullemossen. Totalt 2h 5 min inkluderat ett styck elghufsintervall om ca 2,5 min.

 

Med reservation för att onsdagens cyklande till jobbet knappt klassar in som fysisk aktivitet summeras veckan till dryga 4,5 h.

 

Innevarande vecka har hittills bestått i oändlig träningsvila. Men nu sprakar helgen snart i gång. Och med den OK Löftans storsatsning mot Tiomila 2018. Träningsläger i Nynäshamn i dagarna tre. Kult!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards