obh

Alla inlägg den 4 mars 2016

Av Tobias - 4 mars 2016 21:58

Ett drygt dygn kvar till start nu och det mesta av förberedelserna är gjorda. Något sämre förberedd än normalt, men ändock förberedd. Träningen har varit ok sista veckorna. Förra helgen fick jag åkt det jag ville. Totalt blev det 9 mil, ett vasalopp, fördelat på lördag och söndag. Merpart i lugnt distanstempo men med inslag av några längre fartökningar. I veckan har jag kört två intervallpass på stakmaskin. Det hade säkert varit mer optimalt att köra intervallerna på skidor, men när tiden är knapp får stakmaskinen duga. Nu är det inte mycket mer att göra än att samla överskott. Ett kort lugnt pass blir det i morgon förmiddag för att känna på spåren och tekniken.


Annars är det mest val av skidor och vallning som återstår i morgon. Läget har blivit något mer osäkert än vad prognosen sa i början på veckan. I dag har det snöat en ca 5cm blöt snö i mora, kanske torrare snö närmare sälen. Temperaturen på söndag verkar bli några minusgrader på morgonen o närmare noll längre fram på dagen. Förhoppningsvis blir det stabilt kallföre åtminstone.


Målsättningen på söndag är också osäker. Jag hoppas kunna klämma mig in bland de tusen första för sextonde gången. Men realistiskt tror jag det blir svårt. Jag är förberedd på att det kan bli den sämsta prestationen i Vasaspåren så långt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards