obh

Direktlänk till inlägg 12 september 2014

OK Löftan bäst i Halland?

Av Tobias - 12 september 2014 11:30

DM-stafett i orientering förra helgen. Som regerande mästare två år på raken var givetvis förhoppningarna högt ställda på Löftans seniorlag. I år med förstärkning från såväl Skåne som Tyskland och två tredjedelar, mig inräknad, från förra årets segrarlag nedpetade till andralaget. Nu var det dock så att även Halmstad mönstrade ett starkare lag i år med en gammal, inte sådär värst gammal för den delen, ungdom/juniorstjärna med form som verkar vara på starkt uppåtgående och Hallands just nu mest lovande junior i laget. Halmstaborna var som väntat lite för snabba men Löftans förstalag var inte långt borta. Silver- och bronsmedaljer blev det för våra båda lag. Summerat skulle man väl kunna säga att vi inte har den bästa toppen men väl den bästa bredden bland orienterande herrseniorer i Halland. Gott så.


September är traditionellt mästerskapsmånad inom orienteringssporten. Kommande helg avgörs det vem som är Hallands individuellt starkaste orienterare då Lång-DM avgörs utanför Fjärås.  Fjärås brukar kunna bjuda på utslagsgivande och fin terräng så det blir säkerligen skoj.


Senast jag var i god form var på Vasaloppet för ett halvårsedan och jag har inga förhoppningar på att det skulle bli någon ändring på det nu i helgen. Det finns heller ingen anledning att lägga energi på att nå någon formtopp i höst utan fokus planerar jag lägga på grund och hårdhet inför stundande skidsäsong. Jag har fått nys om Skogsmaran, ett lopp om 42km på Vildmarksleden från Skatås till Hindås. Det är en fin sträcka som jag sprang för något årsedan, då Hindås – Skatås. En start i Skogsmaran skulle det mycket väl kunna bli för att få ett riktigt tufft långpass.


Ha de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias - 9 april 2018 20:39

Det är en tid av kontraster. Vintern drar sig tillbaka och våren tar vid. Skidsäsongen tog inte slut för tre veckorsedan utan återupptogs i påskhelgen. Och med den äran. Påskafton firades in i ett smått magiskt Hestrastugan. En tremil med start i min...

Av Tobias - 25 mars 2018 20:55

Förra söndagens var jag ute och skejtade på Partille Golfklubbs skare. Det är inte var år som skaren är så fin och väl lämpad för skidåkning i göteborgstrakten. Denna helg har jag färdigställt skidorna för sommarförvaring. Med det är troligtvis skids...

Av Tobias - 17 mars 2018 22:04

Två veckor sedan Vasaloppet 2018. Borde rimligtvis vara 50 kvar till Vasaloppet 2019. Minimalt med fysisk aktivitet de båda veckorna. Borta är det kantiga, tillbaka är det runda. Tre sessioner med försök till pulshöjning har jag i vart fall mäktat me...

Av Tobias - 5 mars 2018 22:00

Det blev ingen måluppfyllnad. Långtifrån. Knappa 1300 är fördåligt. Fina förhållanden med lagom minustemperatur, molnigt och lätt snöfall. Ett riktigt vinterlanskap med mängder av snö. Som gjort för skidfest. Startgärdet gick fint. Ingen hets, lugnt ...

Av Tobias - 1 mars 2018 22:15

Nu är det mesta som skall göras inför examen gjort. Det hårda arbetet, om det nu kan kallas hårt arbete, är genomfört. Jag la en plan för de sista två veckorna mot examen. En plan som har följts nästan till punkt och pricka. En snabbrepris av de sena...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards