obh

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Tobias - 17 juli 2012 11:46

Efter en vår o tidig sommar men många timmars arbete och nästan obefintlig träning är det dags att ge sig ut på banan igen.


Från igår har jag semester och då startade jag också upp träningen på allvar igen. Det är 25 dagar kvar till sommarens höjdpunkt. Vertex Fjällmaraton. Tiden är knapp och formen kass. Det får återigen bli att göra ett desperat försök att nå hyfsad form. Jag lagade igår ett träningsprogram fram till Vertex med mycket lågintensiv distansträning och med mer inslag av backe än normalt. Det blir en chansning som mycket väl kan sluta i skada eller tröttkörd kropp. Men jag känner att jag måste chansa. Målet är att slå förra årets tid på 5h 11min. Under 5h vore inte helt galet. Vattenmängd spelar säkert stor roll i sluttiden, men det kändes ganska blött förra året så förhoppningsvis blir det inte väsentligt tyngre i år.  


Förutom träning kommer en stor del av de fösta semesterveckorna tas av O-ringen. Jag är en av banläggarna till den femte etappen och en del förberedelsearbete i skogen återstår. Efter O-ringen bär det av till Jotunheimen och planen är att där bestiga Galdhöpiggen och Glittertind. De dagarna kommer intensiteten i det fysiska arbetet givetvis vara låg men det är några höjdmeter som skall klaras av. Förhoppningsvis ger det styrka åt benen som kan tillgodoräknas på Vertex.


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards