obh

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Ändrade planer

Av Tobias - 30 juli 2012 22:39

Det blev förmodligen lite för mycket för kroppen att dra igång med hårdträning när den var ganska nedkörd efter mycket jobb o mindre bra sömn. Förra söndagen sade den ifrån med förkylning och tidvis feber vilket innebar fyra vilodagar. Nu är jag på g igen och har fått till fyra helt ok pass. Senaste dagarna har jag kört långpass med 2h rullskidor igår och 3,5h löp idag. Dagens pass blev ett fint hemlängtanspass då jag blev utkörd till Hindås och sedan sprang på Vildmarksleden till Härlanda Tjärn. Kroppen kändes helt ok även om dipparna givetvis fanns där och de sista 15km var bitvis tuffa. Speciellt uppförs. Nu vet jag att kroppen fortsatt klarar långa löp men jag är rädd för hur den reagerar på uppförsbackar. Jag är normalt en dålig uppförslöpare men nu är det sämre än normalt.


Egentligen skulle jag varit i Norge nu och bestigit Galdhöpiggen idag. Karin blev dock sjuk dagen före vi skulle åkt. Vi har därför skjutit resan några dagar framåt och eftersom det var fullt där vi tänkt bo har även vandringsplanerna fått ändras. Det blir inga bestigningar av Galdhöpiggen och Glittertind. Istället installerar vi oss i Beitostölen under 4 nätter och utgår därifrån på dagsvandringar. Bland annat kommer vi vandra över Besseggen vilket lär vara en spektakulär och vacker vandring. En topp över 2.000m planerar vi också besöka, Rasletind med sina 2.105 möh.


Så några höjdmeter kommer det allt bli ändå och förhoppningsvis skall benen då också anpassa sig till att ta sig uppförs.


Ha det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias - 9 april 2018 20:39

Det är en tid av kontraster. Vintern drar sig tillbaka och våren tar vid. Skidsäsongen tog inte slut för tre veckorsedan utan återupptogs i påskhelgen. Och med den äran. Påskafton firades in i ett smått magiskt Hestrastugan. En tremil med start i min...

Av Tobias - 25 mars 2018 20:55

Förra söndagens var jag ute och skejtade på Partille Golfklubbs skare. Det är inte var år som skaren är så fin och väl lämpad för skidåkning i göteborgstrakten. Denna helg har jag färdigställt skidorna för sommarförvaring. Med det är troligtvis skids...

Av Tobias - 17 mars 2018 22:04

Två veckor sedan Vasaloppet 2018. Borde rimligtvis vara 50 kvar till Vasaloppet 2019. Minimalt med fysisk aktivitet de båda veckorna. Borta är det kantiga, tillbaka är det runda. Tre sessioner med försök till pulshöjning har jag i vart fall mäktat me...

Av Tobias - 5 mars 2018 22:00

Det blev ingen måluppfyllnad. Långtifrån. Knappa 1300 är fördåligt. Fina förhållanden med lagom minustemperatur, molnigt och lätt snöfall. Ett riktigt vinterlanskap med mängder av snö. Som gjort för skidfest. Startgärdet gick fint. Ingen hets, lugnt ...

Av Tobias - 1 mars 2018 22:15

Nu är det mesta som skall göras inför examen gjort. Det hårda arbetet, om det nu kan kallas hårt arbete, är genomfört. Jag la en plan för de sista två veckorna mot examen. En plan som har följts nästan till punkt och pricka. En snabbrepris av de sena...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards