obh

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Tobias - 12 juni 2010 15:54

Efter Göteborgsvarvet blev det över en veckas vila pga smärta i högra sidan av den främre delen av vänsterfotens trampdyna. Först trodde jag det var den vätskefyllda blåsan jag hade där som spökade, men när den började försvinna så uppenbarade sig en blodutgjutning därunder. Nu har det onda försvunnit sedan ett tag och jag har så smått börjat träna igen. Jag är dock inne i en period med väldigt myket jobb, så det blir inte så mycket tränat på veckorna. I dag har jag iaf varit ute på ett riktigt fint distanspass i Delsjöterrängen, bland annat delar av den natursköna 18km-rundan. Jag har vissa funderingar på att göra comeback på rullskidorna imorgon. Det gäller att passa på att få in lite mängd när helgerna erbjuder fritid.


Förra helgen var jag och utbildade mig lite i banläggarkonsten och framförallt banläggning på O-ringen. Peter Thelin som var banläggningschef på O-ringen i Småland såväl 2005 som 2009 hade mycket erfarenhet att delge oss hallänningar som nu skall ge oss i kast med banläggningen inför o-ringen 2013. Jag är en av tre banläggare för den femte etappen och det kommer krävas mycket jobb och bli en stor och kul utmaning. Något jag kommer lära mig mycket av såväl som orienterare som människa.


Ett annat kul projekt som börjat spånas litet på är Vertex Fjällmarathon 2011. 43km löpning i tuff Vålåfjällsterräng, låter som en fin utmaning.


Sommarens semesterplaner har också börjat sätta sig. Det börjar med en O-ringen vecka i Örebro, därefter en vecka i Ullared oh Göteborg innan jag och Karin tar tåget upp till Vålådalen för tre dagar i fjällen. Därefter går färden vidare till Trondheim och avslutningen av VM i orientering. En aktiv semester med andra ord.


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards