obh

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Tobias - 13 februari 2010 19:26

I morgon är det tre veckor kvar till den stora drabbningen. Det känns som att det hittills går enligt den plan jag satte upp vid jul. Efter en vår, sommar och höst med ytterst lite träning har mängden ökat sedan jul då jag legat på en 7-8h i veckan. Inte så mycket för världen i en jämförelse med eliten, men i jämförelse med mig själv är det en bra nivå. Jag har också fått åkt en hel del skidor nu när vi fått en sådan fantastisk vinter även här nere i söder. Äntligen har den eller dem som bestämmer vädret fattat att sverige är ett land med fyra tydliga årstider. Cirka 90mil är jag nu uppe i vilket känns skönt och i paritet med personbästa. Jag tror mig ha kört ca 140mil som mest under en säsong. Tre veckor kvar som sagt och jag är grymt taggad.


Imorgon blir det Ulricehamnsloppet. För mig blir det årets tredje långlopp och sjätte tävling. Jag har väl inte riktigt fått till det hittills på tävling, men förra helgens 30km Dm känns som ett fall framåt. Jag var relativt långt efter suveränen Thormé (7min) men bärgade iaf en silvermedalj och det kändes som att tekniken satt något bättre.


Nästa vecka tänkte jag skulle bli lite lugnare och avslutas sedan med Åkulla ski-marathon nästa söndag. Sista genrepet. Då hoppas jag ha släppt upp formen något innan jag ger mig ikast med den sista, hårda formtoppningsperioden. Tillförsikt.


Nu är ju OS igång också, skall bli härligt trevligt att inspreras och glädjas med fantastiska idrottsprestationer.


Ha de!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards