obh

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Tobias - 19 juli 2009 22:50

Så var det då sista arbetsdagen före semestern i fredags. Arbetet har tagit en hel del tid och energi under våren, men förhoppningsvis blir det lugnare till våren. Nu hoppas jag få till någa riktigt bra träningsveckor här på semestern.


Det började bra i går då jag och Karin gav oss ut i kajaker och padlade Smögen-Hunnebostrand ToR. Det var debut för mig i en kajak. Riktigt kul och det känns i dag att det gav nytta också. Det känns som att överkroppen fick sig en rejäl genomkörare och det rullskipass jag planerat idag byttes ut mot ol-intervaller. Det känndes bätte under ol-intervallerna än vad det gjort tidigare vid löp i skogen. Det känns som att det styrkepass jag körde i onsdags gjorde nytta för benen då de kändes mer stabila vid obanad löpning. I morgon tänkte jag ge mig av på ett 4*4min intervallpass före det är dags att packa väskan och dra söderöver.


På onsdag drar det Slovenska OO-cup i gång. Det ser ut att bli 5 dagar i teknisk och fysisk krävande terräng. Fin fint med andra ord. Efter en vecka i Slovenien och Logatec drar jag vidare med nattåg till Belgrad där också Karin dyker upp. Stadens sevärdheter skall förevigas med ett besök, men jag hoppas också få till något bra löppass. Därefter styr kosan med buss till Sarajevo. Bosnien har jag hitills inte bevistat mer än vid ett kort ebsök på en höst-öst rea för några år sedan. På grund av minrisk så är det väl inte aktuellt att ge sig utanför vägarna men något löppass hopaps jag på där också. Efter Sarajevo fortsätter resan mot den Kroatiska kusten med tåg till Ploce och därefter visare till Dubrovnik. Det skall vara en fin stad och jag hoppas att man inte kommer störas allt för mycket av det mågna turisterna. 16 dagar blir det på resande fot innan det är dags att beträda svensk mark igen. Förhoppningsvis en hel del minnen och erfarenheter rikare.


Ziveli! som man lär säga i Serbien före det är dags att dricka ur sin Slibovitch.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards