obh

Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Nytt år

Av Tobias - 31 december 2015 18:35

Snart nytt år och nya möjligheter. 2015 lär gå till historien som ett år med obetydligt antal dagar med god form. Till Vasan var formen ok. Förmodligen hade den ändå varit bättre om inte min mage trasslat och lämnat ifrån sig allt innehåll en dryg vecka före loppet. Annars är det inte många dagar då kroppen känts så där lite extra stark rent fysiskt. Näst bäst tror jag ändå den var till Helsingborg Maraton. Jag var i vart fall god för 42 på milen utan hare en vecka före loppet. Inte så mycket att stoltsera med. Men jag tror det var bland det bättre jag var kapabel att åstadkomma 2015.


Lägret i Sjusjöen rullar på. Fyra av sex dagar avklarade. Jag kör ett distanspass på ca 3-4 mil per dag vilket är något mindre än jag normalt brukar på de här veckolägren kring nyår. Men då är också utgångspunkten sämre i år. För att inte bli allt för sliten och behöva vila några veckor efteråt så hoppas jag detta åtminstone skall reta kroppen lite. Förhoppningsvis vänjer sig också muskler och ryggmärg vid att åka skidor. Diagonaltekniken verkar kroppen min helt glömt bort hur man bemästrar sedan i vintras. Den har varit katastrofdålig de första tre dagarna. I dag verkar det dock ha vänt något och det finns hopp om att kunna ta sig upp för någon slakmota i fin diagonalstil under vintern. Stakningen har fungerat bättre och jag känner mig där hyfsat stark där. Det lutar alltså åt att jag kör Marcialonga på blanka skidor. Att prestera på Marcialonga fram till sista backen på blanka skidor är ett av målen för årets säsong. Även 2015 körde jag Marcan utan fästvalla, men då var loppet 13 km kortare än ordinarie sträckning. Förhoppningsvis blir det full längd 2016.


God start på det nya året!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias - 9 april 2018 20:39

Det är en tid av kontraster. Vintern drar sig tillbaka och våren tar vid. Skidsäsongen tog inte slut för tre veckorsedan utan återupptogs i påskhelgen. Och med den äran. Påskafton firades in i ett smått magiskt Hestrastugan. En tremil med start i min...

Av Tobias - 25 mars 2018 20:55

Förra söndagens var jag ute och skejtade på Partille Golfklubbs skare. Det är inte var år som skaren är så fin och väl lämpad för skidåkning i göteborgstrakten. Denna helg har jag färdigställt skidorna för sommarförvaring. Med det är troligtvis skids...

Av Tobias - 17 mars 2018 22:04

Två veckor sedan Vasaloppet 2018. Borde rimligtvis vara 50 kvar till Vasaloppet 2019. Minimalt med fysisk aktivitet de båda veckorna. Borta är det kantiga, tillbaka är det runda. Tre sessioner med försök till pulshöjning har jag i vart fall mäktat me...

Av Tobias - 5 mars 2018 22:00

Det blev ingen måluppfyllnad. Långtifrån. Knappa 1300 är fördåligt. Fina förhållanden med lagom minustemperatur, molnigt och lätt snöfall. Ett riktigt vinterlanskap med mängder av snö. Som gjort för skidfest. Startgärdet gick fint. Ingen hets, lugnt ...

Av Tobias - 1 mars 2018 22:15

Nu är det mesta som skall göras inför examen gjort. Det hårda arbetet, om det nu kan kallas hårt arbete, är genomfört. Jag la en plan för de sista två veckorna mot examen. En plan som har följts nästan till punkt och pricka. En snabbrepris av de sena...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards