obh

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Trevligheter och en oerhört klen vad

Av Tobias - 12 juli 2011 21:30

Min förra vadskada varade inte så länge trodde jag. Efter knappt tre veckor tyckte jag det fick vara bra. Jag testade några gånger utan ondska. Jag sprang Tjoget utan ondska. Jag har sprungit ca en gång mitt i veckan utan ondska. I torsdags sprang jag 8km och fick vad som kändes som lite träningsvärk efteråt. Jag sprang etapp 1 på Skaw dysten i Skagen i lördags utan ondska. Jag startade dag 2 på Skaw dysten i söndags utan ondska. Efter ca halva banan började det känns lite stelt i vaden. Jag trodde det var träningsvärken som stelnat till lite (idiot, jag vet). Jag fortsatte springa utan att det kändes så mycket värre. När det var ca 2km kvar började det dock kännas mer och efter ytterligare 1 km så var det klippt. Det här med löpning är tydligen inte min grej längre. Eller inte mina musklers grej 2011 i varje fall.


Denna gång är det nog dags att ta det lugnt med uppstegringen på allvar. Det är drygt två veckor kvar till starten av Skotska 6-dagars som jag är anmäld till. Jag inser att jag inte kommer klara av sex dagars orientering. Det är drygt 30 dagar kvar till Vertex. Även om hoppet realistiskt sett är litet för en start så hoppas jag fortfarande innerst inne på att jag skall kunna ta mig i mål där (idiot? Ja förmodligen). Jag har dock bestämt mig för att jag inte skall ha några resultat-, tids eller andra former av mål när det gäller tävling med löpmoment under 2011. Det får vara fullt fokus på att slå Northug på Vasan istället.


Livet är ju inte bara illa som tur är. En hel del trevligheter har jag hunnit med också. På midsommarafton gifte sig min syster med sin Emil hemma i Gällared. En mycket fin och trevlig tillställning. Och en stolt storebror.


Tjoget var varmt. När jag var yngre var Tjoget en av de stora höjdpunkterna på året. De senaste åren har dock kännts halvtråkiga. Denna gång tyckte jag dock det var kul igen. Kanske berodde det på att laget gjorde en fin insats och låg med bra hela tävlingen. Man träffar också mycket folk som man inte träffar så ofta längre.


I helgen har jag o Karin varit på Skagentripp. Min livs första cykelsemester. Givetvis med orienteringsinslag men vi han också med de obligatoriska sevärdheterna i Skagen. Nästa gång planerar jag att ta rullskidorna istället för cykeln.


Ha de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias - 9 april 2018 20:39

Det är en tid av kontraster. Vintern drar sig tillbaka och våren tar vid. Skidsäsongen tog inte slut för tre veckorsedan utan återupptogs i påskhelgen. Och med den äran. Påskafton firades in i ett smått magiskt Hestrastugan. En tremil med start i min...

Av Tobias - 25 mars 2018 20:55

Förra söndagens var jag ute och skejtade på Partille Golfklubbs skare. Det är inte var år som skaren är så fin och väl lämpad för skidåkning i göteborgstrakten. Denna helg har jag färdigställt skidorna för sommarförvaring. Med det är troligtvis skids...

Av Tobias - 17 mars 2018 22:04

Två veckor sedan Vasaloppet 2018. Borde rimligtvis vara 50 kvar till Vasaloppet 2019. Minimalt med fysisk aktivitet de båda veckorna. Borta är det kantiga, tillbaka är det runda. Tre sessioner med försök till pulshöjning har jag i vart fall mäktat me...

Av Tobias - 5 mars 2018 22:00

Det blev ingen måluppfyllnad. Långtifrån. Knappa 1300 är fördåligt. Fina förhållanden med lagom minustemperatur, molnigt och lätt snöfall. Ett riktigt vinterlanskap med mängder av snö. Som gjort för skidfest. Startgärdet gick fint. Ingen hets, lugnt ...

Av Tobias - 1 mars 2018 22:15

Nu är det mesta som skall göras inför examen gjort. Det hårda arbetet, om det nu kan kallas hårt arbete, är genomfört. Jag la en plan för de sista två veckorna mot examen. En plan som har följts nästan till punkt och pricka. En snabbrepris av de sena...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards